Een woensdag in Sri lanka

19 september 2018 - Kandy, Sri Lanka

Hallo allemaal,

Vanmorgen begonnen met een lekker ontbijtje daarna hadden we de ochtend vrij tot 14.00 uur

We zijn met een Tuk tuk naar het centrum van de stad gereden en daar beetje rond gelopen.

Even een lokale markt geweest waar het echt een bende was. Vies en vuil en tot vervelens toe nog lastig gevallen door een vent die ons maar achter na bleef lopen.

Ik was het op een gegeven ogenblik zo zat dat ik het hem even duidelijk maar vriendelijk heb verzocht om op te rotten en ons niet meer te volgen. .......en dat hij daar mee moest stoppen.

Hij schrok er  blijkbaar van en droop gelukkig af. Toen een overheerlijke bak koffie ergens gedronken want dat mis je wel hier.

Het is natuurlijk Theeland nr 1........

Maar deze was heerlijk echt even genieten.

Toen weer langszaam terug naar het hotel en onderweg nog even een plensbui gehad.

Terug in het hotel aangekomen even de lunch genuttigd en naar de overkant vh hotel naar een edelsten slijperij annex juwelier geweest.

Daar een mooie presentatie gehad hoe zij hier de stenen uit de grond halen en hoe zij ze zelf bewerken tot mooie sieraden. Meters diepe gaten graven zin en zeven dan de geind in bet water en hopen zo wat onbewerkte stenen te vinden. Soms wel 20 mtr diep zonder electriciteit en middelen die het hun makkelijk maken.

Einde tour ook natuurlijk weer de Juwelier alwaar je van alles aan glitters kon kopen.

Na dit bezoekje zijn we naar de Tempel van de tand gereden. Mooie tempel met veel oude en intrigerende Buddah's.  Hier poosje rondgelopen en uitleg gehad en daarna zijn we naar een specifieke  Sri lankeese dansvoorstelling geweest. Dit was best leuk maar heb weleens betere shows gezien.

Hierna in de bus op nr het hotel alwaar we de helft vd groep afgezet hebben en de rest kreeg een heerlijke massage.........

Deze was zeer welkom na een paar zware en vermoeiende dagen.

E n natuurlijk hebben wij de avond met een diner afgesloten.

Even leuk de dag doornemen met zn allen, na praten over alles en nog wat en hoe we morgen de dag weer gaan beginnen.......

Morgenochten om 8 uur vertrekken wij weer voor onze volgende stop.

We gaan een deel vd reis per trein doen. Schijnt waanzinnig te zijn dus word vervolg.

Slaap lekker allemaal. 😘😘

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Truus:
    20 september 2018
    Ik loop een beetje achter mijn WiFi deed het het niet.😊maar het allerbelangrijkste nieuws is doorgekomen.Die vent was zeker een bedelaar of hij wilde je ten huwelijk vragen😂😂😂nou weer lekker genieten lieve mensen😘😘😘❤️
  2. Sandra:
    21 september 2018
    Lekker genieten samen dat lees ik vooral uit je blog.
    Nu lekker relaxen deze week hoorde ik van geer.
    Fijne vakantie nog verder 😎😘