Zaterdag de laatste dag van rondreizen

22 september 2018 - Matara, Sri Lanka

Vanmorgen al heel vroeg opgestaan. Om 5.30 uur.

Want we moesten om 7.00 uur al gegeten hebben en in de bus aanwezig zijn.

Vanuit het hotel zijn we naar het Olifanten weeshuis gereden waar we een kudde van dik 35 a 40 olifanten hebben gezien die melk te drinken kregen. Zodra de olifanten of groot genoeg zijn of hersteld van ziekte of iets worden ze in het wild reservaat weer terug gezet zodat ze weer in volledige vrijheid op kunnen groeien. Echt geweldig om te zien.

Hierna reden we door voor een bakkie. En wel een heel bijzondere bak. We werden uitgenodigd door de gids bij hem thuis 😀

Zo fantastisch en gastvrij en waf werden we verrast door en het huis en al het lekkers wat zij voor ons hadden.

Het huis was gewoon een villa voor onze begrippen en als je dan ziet hoe de gemiddelde mensen hier wonen kan je van hem echt wel zeggen ' ze hebben het goed".

Zijn dochter vam dik 3.5 jaar was zo blij papa weer even te zien. Was zo aandoenlijk maar helaas moest hij ook weer weg.

Vanavond komt hij thuis en is hij voor de komende 5 dagen lekker weer papa .

Nu rijden we door naar Gallë...een rit van weer dik 2 uur .

Maar gied aangekomen met onderweg aardig wat regen komen we bij een mooi vestingstadje...

De nederlanders hebben in de VOC tijd hier aangekegd en hun sporen achter gelaten.

Uit de bus naar die mooie plekken en er kwam me daar toch een boot met zure appels naar beneden zoals onze gids Aruna zei 🤣🤣🤣😂bakken met regen. Dua je snapt hier zijn we niet lang gebleven.

Eenmaal weer in de bus onze reis collegas een voor een afgezet.  Wij verblijven in het Tangerine  Beach hotel......echt zo mooi. En volgens de meneer van de balie hebben ze ons geüpgraded naar een Deluxe kamer omdat ze wisten dat ik Arie twn huwelijk  heb gevraagd.....denk dat dit Aruna zijn ding is ......

Dankjewel Aruna.

Lekker effe gedoucht en nu eten......

Morgen zien we bij daglicht hoe de rest eruut ziet.

Fijne avond allemaal.

23 september 2018
    Gefeliciteerd😘
  3. Truus:
    23 september 2018
    Nou lieverd weer op naar huis waar ook de regen regeert.
    Goeie en veilige reis en tot gauw.

Dikke 😘😘😘😘😘