De 1e ervaringen in Sri Lanka

13 september 2018 - Negombo, Sri Lanka

Nadat we woensdag aangekomen zijn in Sri Lanka in ons hotel hebben we eerst nog wat gegeten. Al met al toch een lange reis gehad en al heel veel indrukken in Abu DHabi.

Mooi hotel, leuke groep maar toch allemaal nog een beetje onwennig.

Maar goed dat komt morgen en in de loop vd week wel goed.

Even met wat mensen kennis gemaakt en lekker naar bed.

We moesten tenslotte weer vroeg ah het ontbijt want we gingen weer vroeg op pad.

Donderdag morgen:

Een heerlijk uitgebreid ontbijt met echt van alles. Zelfs de koffie was te nasse😏

Half 10 verzamelen en in de bus op weg naar de 1e bezienswaardigheid. Mooie Katholieke kerk ,

Daar vandaan een leuke wandeling door Negombo op weg naar de grootste vismarkt van Sri lanka....en dat was het inderdaad.

En de lucht alleen al daarvan kon je al bedenken dat het niet van 1 emmertje haring was 🤨🤨echt niet normaal.

Maar goed wel heel indrukwekkend hoor. Maaruh vandaag even geen visje voor mij ...ik pas even.

Na deze markt opweg naar het hotel kwamen we langs een tempel waar een of andere god aanbeden werd....sorry maar ben zn naam effe kwijt.....

Iedereen mooi gekleed de vrouwen dan, mannen met ontblood bovenlijf stonden kokosnoten kapot te gooien in een put 😏😏

Tsja.......als het geluk brengt als hij breekt dan doe je dat gewoon.....zo dus zij ook allemaal.

Echt een spektakel daar...

Eenmaal thuis in het hotel aangekomen lekker geluncht en even een uurtje bij het zwembad en op het strand geleven.

Om half 3 verzamelen voor de informatie ronde en daarna een leuke boottocht doen.

We gingen met 3 boten de rivier en de lagune op.

Mooie aparte vogels, varaan mega vleermuizen en we hebben zelfs aapjes gezien en gehoorx.

Zo gaaf om die in het wild te zien.

Maar helaas liet ons bootje ons ook een beetje in de steek..... hij sloeg gewoon af en niet 1 keer maar meerdere keren zodat het wat langer duurde dan normaal.......maar goed de mooie zonsondergang maakte dat het alles behalve erg was........

Morgen vertrekken we uit dit hotel en op naar onze 2e bestemming.